DONT DRINK AND DRIVE!

Igår var jag duktig tränade i två och en halv timma, kom hem och duschade, åt och pluggade föetagsekonomi sen gick jag och sov klockan tio ungefär.

Imorse hade vi engelska nationella. Svårt som fan tacker jag så är rent ut sagt sämst på engelska, men jag hoppas dte gick ganska bra ändå.

På eftermiddan var vi på föreläsning i aulan. Det handlade mest om rattfylleri vilket verkligen är hemskt! Jag blir typ helt förtvivlad när jag tänker på hur vanligt det egentligen är och på att det är så jävla farligt och dessutom onödigt. Fick se filmer om folk som hade kört rattfulla och vart med om olyckor och så var det en kvinna där som berättade om hennes dotter som blev ihjäl körd av en rattfull. Det var verkligen hemskt att höra och man inser ju att dte faktikst kan hända vem som helst, usch! Efter det var det en man som berättade lite om rattfylla och om att vara alkholist, vilket han var.

Den här föreläsningen påverkade iaf mig till att tänka att jag aldrig mer ska åka med någon som har druckit och när jag skaffar körkort, aldrig köra onykter. Det händer ju faktiskt väldigt ofta och det är fan sjukt tycker jag. Det är iaf något jag ska sträva efter, eller sträva och sträva, det handlar ju egentligen om ett enklet beslut och mitt beslut är att inte åka med någon som kör onykter.

Nu ska jag snart börja plugga lite har laddat upp med redbull så jag inte ska somna. Har prov igen på torsdag, wish me luck.

Titta på den här videon och ställ dig sjävl frågan, vad är egentligen grejen med att köra onykter när något sådant hemskt lätt kan hända och du förstör livet för dig själv och alla runt omkring, är det värt det egentligen?



Kommentarer
Postat av: jimms

Tung låt :D

2009-04-29 @ 18:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0