är det inte konstigt egntligen?

jag började plötsligt tänka på en sak som stör mig riktigt mycket.. och det är bara allmänt, inte menat mot nån speciell, just nu, och inte menar jag heller att det rör mig, det är bara allmänt.. och det är just det här med vilken stor skillnad tjejer och killar blir behandlade på, när det gäller olika saker. att killar ska göra/vara på ett speciellt sätt och tjejer på ett och om inte så snackar folk skit om en. varför? varför inser inte bara ´folk att alla är olika och att alla gillar olika saker?
ett jättevanligt "ämne" eller vad jag ska kalla det är ju sex. om en kille ligger runt och har mycket sex så är det helt okej men om en tjej skulle göra det så är det helt plötsligt fel. om en kille har haft sex med många är han kung och om en kille inte har haft det så tycker folk nästan att det är konstigt. om en tjej har haft sex med många blir det värsta skitsnacket  och om hon inte har så är hon den där blyga tjejen som inte våhgar släppa loss. såklart så handlar inte allt ´det här att killar och tjejer ses på olika sett om sex det är mycket annat också, men detta är ju ett gnaska vanligt "ämne", därför jag tog det som exempel. 

men det jag undrar är varför det är så svårt egentligen att inse och acceptera att alla är olika och vill olika saker och istället fokusera på hur man själv vill va och skita i alla andra? sluta leta "fel" på andra och börja bry dig om vem du är och hur du vill vara som person. jag tycker faktiskt att "behandla andra så som du själv vill bli behandlad" är ett jävligt bra uttryck!

Kommentarer
Postat av: Erica

Så bra sagt Amanda!

2009-06-06 @ 20:32:47
URL: http://leaveit.blogg.se/
Postat av: Anonym

SÅ bra sagt! det här borde alla killar läsa!

2009-06-07 @ 12:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0