PARTYLAGAR

...som jag önskar att jag alltid kunde leva efter.


Bli aldrig för full
Det låter så enkelt. Det är så svårt. Det har ju hänt att jag brutit mot denna lag, men straffet är hårt. För få saker är mer pinsamt och patetiskt än en tjej som är för full.

Skicka enbert sms till nära tjejkompisar och familjemedlemmar efter midnatt
Sätt ett mentalt alkolås på mobilen. Intala dig själv att du absolut inte ska höra av dig till den där Kalle, eller vad han nu kan heta,  hur samrt det än kan verka när klockan närmar sig tre, för att "bara fråga om han är ute". Och ännu värre - ring inga samtal!

Drick inte sprit efter midnatt
Det låter så himla klokt när man säger dte såhär. Samtidigt verkar det alltid som en lika brilljant idé att ta en drink till när jag står där och känner mig "helt nykter" klockan två. Dagen därpå inser jag dock vilken dålig inverkan det hade på mitt huvud.

Festa i godavännerslag och håll kolla på varandra
Jag har alltid roligast när jag festar med mina tjejer som jag vet att jag alltid kan lita på om något oförutsett skulle hända. Det gäller även att ställa upp för kompisarna, om hon behöver spy en stund, så är det bara att se glad ut och haka på!

Såla inte utan ta en taxi hem
Jag vet det kostar, men du kommet i alla fall hem säkert.

Ta ine fram den tunga sminkväskan efter midnatt
Ta inte ens med den ut. Det blir inte lika snyggt som det kanske ser ut i spegeln just då när ögonen ser dubbelt. Än finns det kankse hopp om att även jag kan lära mig att leva efter denna regel.


/ Amanda

Kommentarer
Postat av: Nej det spelar ingen roll vem det är, ville bara få det sagt, sry om jag förstörde lite för dig nu

DINA partyrules? Haha det är ju lite småkul sådär att även jag, som jag antar att du också har, EBBA VON SYDOWS bok "Ebbas stil" hemma. Du tog dock bara ut av dom 11 som hon har skrivit. Men snälla, kalla dom inte dina partyrules när det inte är du som "kommit på dem". Dessutom blir det lite värrde när du tar ut exakta meningar från hennes.

Jaja, dom är bra, det håller jag med om, men kalla dom snälla inte dina, det blir bara töntig för oss som också har läst dem i EBBAS BOK som HON har skrivit.

Ha en bra dag! :)

2009-04-12 @ 19:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0