Hollywoodmetoden, gå ner 4 kilo på en vecka och ät som kändisarna!

Idag var jag inte i skolan som jag pratade om igår. Ist har jag chillat här hemma och var nere en sväng i centrum för att köpa en klänning men som vissa kanske redan har märkt så funkar inte swedbank, gjorde inte det igår heller, så imorgon får vi hoppas på bättre. Kanske lika bra egentligen så att man inte gör av med alla pengar, eller nej det suger! haha. Var duktig och gick ner till centrum faktiskt, och så gick jag hem igen. Power walk blev det. Mycket bra eftersom ja inte hade tänkt träna idag heller.

När jag kom hem fick jag en liten bok/häfte av min mamma som man typ fick med i tidningen Topp Hälsa, en kom-i-bikiniform-ultrasnabbt bok. Kul tycker såklart jag som satsar på att trimma till min kropp nu till sommaren. Hittade faktikst en metod som kallas Jetsetmetoden även klallad Hollywoodmetoden som jag skulle vilja prova. 

Tre punkter står det:
Gå ner 4 kilo på en vecka!
Ät som kändisrana
Kalciumboosta
 

Funkar för dom som: lever i en hektsik tllvarao, gillar att tävla, tål mjölk och kan följa ett strikt matschema för att gå ner i vikt.
Tid: Tre dagar med fas 1. Därefter fas 2 tills du nått din målvikt. Efter det övergår du till fas 3.
Viktminskning: Individuell, men räkna med cirka 4 kg kilo första veckan. Det är vätska som försvinner först sen går det långsammarfe - ränka med ungeför ett halvet till ett kilo i veckan. 
I korthet: Få kalorier och mycket kalcium ätr dietens främsta succéfaktorer. Jetsetdieten innehåller mycket magert protein, omega 3 och grönsaker. 

Har ännu inte bestämmt mig för när jag ska börja, blir ju lite knas nu när jag ska åka till Magaluf om mindre än en månad. men jag fundrear på att köra fram tll dess och om jag gillare så kör jag seriöst när jag kommer hem, kanske kan behövas en diet då, haha. Kul iaf och nån gång kanske man får chansen att få drömmkroppen.  Skriver mer om dieten när jag börjar med den isf. 

Puss.


 


Kommentarer
Postat av: maja

hur ska man äta och så? :) hur är matschemat?

det var jävligt intressant haha eftersom jag själv vill gå ner lite

2009-05-13 @ 22:11:49
Postat av: Frida

Amanda att hålla på med sånt där är inte bra på riktigt!

och det funkar inte heller för så fort du slutar med dieten så kommer du gå upp lika fort igen! <3

2009-05-13 @ 22:20:59
URL: http://fcva.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur ska man göra? ;)

2009-05-13 @ 22:59:26
Postat av: Amanda Wiberg

Svar:

Maja: jag hade tänkt skriva om det när jag änkte börja med det om jag kan absolut skriva om det nu innan om det är nån som vill börja nu. Sklriver om dte innan veckans slut :)



Frida: Aa jag vet, men fas tre är att man lägger till saker som man kommer äta i ett långsamttempo så man kan hålla sin vikt, men jag förstår hut du tänker för så tror jag faktiskt också att dte är. men då får man äl va glad för att man är smal och fin så länge det varar ;) haha.



Anonym:Jag kommer skriva och berätta om det innan veckans slut. :)

2009-05-14 @ 10:16:32
URL: http://blondmee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0