Trött på allt

Jag har tänkt väldigt mycket. Jag bilr så trött på att allt alltid ska vara en kamp om vem som är bäst, duktgast, vackrast eller smartast. Som tillexempel alla rykten, varför? Det ända jag tänker är varför.. Varför lägger folk ner sin tid och energi på att prata om andras liv när dom inte egentligen vet ett skit? Varför bryr sig folk om skaer som egentligen är oviktiga för dom själva? Varför ska folk såra varandra? Varför ska folk svika varandra? Varför ska folk förstöra för varandra? jaa.. ni ser det tar aldrig slut och heller finns det inga bra svar. Jag kan bara tro att det är för att personen/personerna som snackar, att dom själva inte har nått bättre för sig eller att dom helt enkelt är helt ointressanta. men att dom då hittar på saker om folk dom inte känner eller knappt vet nått om för att få uppmärksamhet, det har jag väldigt svårt för att förstå.. Sen kan jag verkligen tro att de här som snackar och sprider rykten att de själva mår så jävla dåligt över något, att de egentligen skämms över sig själva eller något de har gjort och för att inte verka så dåliga själva eller riskera att folk ska snacak om dom så började dom snacka om någon annan, klanka ner, hitta på saker och sedan sprida dom vidare  för att skydda sig själva. Detta är fegt och man tjänar ingenting till på att snacka och hitta på saker om andra, visst det kanske funkar för studen, folk kanske tror dig och börjar tycka illa om den där "lilla fittungen" men tillslut kommer alla inse att det bara är skitsnack, och då kommer det va dig ingen tycker om, för då är du den där fittan som bara snackar skit, som ingen kan lita på och som folk kommer ta avstånd ifrån. Tänk på det, vad tjänar du egentligen på att snackaskit om nån annan? Visst du känner dig säkert bättre själv men vafan, vad är grejen? Köp en självkänsla bok eller nått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0