dyslexi, ja det har jag

nu var det bevisat helt och hållet, jag har dyslexi och detta förklarar ju allt.
man kan ju tycka att det är jobbigt och det är dte ju förstårs men nu när det verkligen finns på papper efter den här jobbiga och långa utredningen så kommer dte ju bli mycket lättare för mig att få dne hjälp jag behöver, jag behöver lixom inte hålla på att försöka bevisa med ord att jag faktiskt har det jobbigt och svårt i skolan (jobbigt i skolan är det ju för alla men en person med dyslexi måste anstränga sig mycket mycket mer för att lära sig något (jag måste 10 ggr så mycket) och en som har dyslexi blir även tröttare 8 ggr fortare än en som inte har det, iaf när man arbetar på det "vanliga"studiesättet, så som skolan är uppbyggd) nu finns det på papper skrivna av specielister frö dom som inte tror mig. men nu kommer jag att få den hjälp jag beöver och kommer inte göra endel saker på samma sätt som resten i min klass tillexempel prov och inlämningar. Vissa ser mig som lat, vilket har vart ganska jobbigt när många av mina kompisar inte förstår och verkar tycka att jag har det mycket bättre, det har jag inte jag bara jobbar på ett annat sätt än er. skillnade har vart att jag fått kämpa 10 gånger mer än alla andra i alla år jag gått i skolan och nu går jag ju faktiskt sista året, så alltså har jag kämpat 10 gånger mer än resten i 11 år. och förrens nu kommer jag ha lika lätt/svårt som er.

hur som helst, nu är det bara för mig att foukusera och göra mitt bästa, för jag ska klara trean, det är inte ens ett år kvar. och en sak till folk med dyslexi är egntligen överintelligenta, einstein och leonardo da vinci bla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0