tyra banks show

jag kollar på tbs och fick höra att en svart kvinna som har tre söner bleker sig själv och sina tre barn, 4,6 och 10 år, asså hon bleker huden på dom för att hon inte vill att de ska va svarta. det är ju helt sjukt! vad är dte för fel på att vara svart? varför ska hon bleka sig själv och dina barn? det där är saker jag inte kan förstå. visst hon kanske inte tycker att det är snyggt att vara mörk, likadant som jag inte vill av blek och solar så kanske inte hon vill av mörk och ist bleker sig. men hennes barn? det är ju sjukt, hon har som rutin att bleka dom varje morgon innan skolan och en av sönerna bleker hon mer eftersom att han är mörkare. varför ska hon ändra hudfärgen på sina barn? ´nån som ser nått bra i det?

som en i programmet sa, som jag verkligen höll med om. en ska som är jätteviktigt för alla och som man borde lära sina barn när dom är små är att de ska tycka om dig själva och få en bra självkänskla. men hur ska det någonsin kunna få det om deras mamma, från när dom är små, försöker ändra på hur dom ser ut osv? jag blir skitsur, det är inte okej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0