Hemma från Paris

Paris var fullt av galna fransmän. Staden var stor och överskattad. Inte alls lika fin och romantisk som man kan tro och som man hela tiden får höra. Jättemånga uteliggare och smutsigt. Ändå gillade jag Paris. Shoppingen var nice även om jag inte hann med så mycket. Det känns häftigt att ha vartit uppe i Eiffeltornet, det var högt som fan, och Moulin Rouge ska vi inte tala om, så himla bra! Världens show!! Vi hann med mycket, fick se det man borde se när man är där som tillexpemel den jättefina kyrkan och nottredam. Vi var på Disney Land en dag, där vi åkte roliga berg-och-dal-banor, kollade på stuntshower, var på bio där allt kunde hända (när det regnade på filmen, regnade det på oss i biosalongen också och mycket mycket mer) vi fick se hur de hade byggt upp scener till filminspelningar och en hel del annat. Igår var i alla fall det som jag blev mest imponerad av. Vi var på Ralp Lauren butiken i Paris. Men butik kan man inte kalla den. Det var mer som ett palats. Det var ett helt hus. Rummen var inredda i olika stilar och där innen hängde det matchande kläderna. Det var inte fina kläder i ett rum, utan kläder i fina rum (OKEJ kläderna är grymt snygga men det här var otroligt). Det fanns fem våningar med fashion och på varje våning var personalen klädda på matchande vis. Jag märker nu att det inte går att förklara, det måste upplevas så om ni åker till Paris så gå dit!

Paris bör upplevas men ha inte för höga förväntningar. Stockholm är klart finare och trevligare. Men shopping hade de så den dagen jag är en rich bitch ska jag åka till Paris och shoppa i alla dyra butiker. BIlder från Paris får ni ikväll :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0