Skönhet är mer än bara ett fint yttre

Jag har tittat på Oprah och wow viklet bra program det var idag. De pratade om det som jag tänkt så många gånger, att skönhet är så mycket mer än bara ett yttre, men man lyckas alltid glömma bort det av någon konstig anledning. Det var vackra kvinnor som hunnit fylla 50-60 år som, när det var unga, var de mest attraktiva i hela världen, de levde på sitt utseende och var livrädda för vad som skulle ske när de en dag vaknar upp och fyllt 40 och inte längre var vackrast i världen. De hade sådana saker att säga så jag blev helt rörd.

Men det jag ville säga, och det är anledningen till varaför jag skriver det här. För att påminna mig själv och alla er andra om något så himla viktigt att Skönhet är så mycket mer än bara ett yttre. Har ni aldrig tänkt på det? Som att när man lär känna en person med en underbar personlighet så stärks alltid utseendet till det vackrare. Det går ju inte att vara vackrare än en god människa. Det inre gör det yttre vackert. Visst jag vet, så finns personer som ser hur bra ut som helst men som är riktiga idioter, men tänk er själva, vad är viktigast? Bli omtyckt och respekterad för utseende eller personlighet? Vi alla vet svaret. Alla är människor vackra men det är oftast personligheten som avgör vad folk runt om kring oss tycker.

Linda Evans

Sybill Shepherd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0