Viktnedgång hit, viktnedgång dit!!!

Nu börjar vi gå mot den underbara årstiden som sätter sådan sjuk press på många, jag är en av dom, tyvärr. Tror ni att det är så att man vill eller ska vara slank och smal? Tror ni att det är alla idieal som gör att man i sådana fall vill vara smal eller tror ni att utan allt dessa hets att det faktiskt skulle vara helt anorlunda. Mycket säger ju att hälsan är bra om man är smal men det idieal som säger hur smal man ska vara är ju egnetligen oftast skadligt för hälsan. Titta bara på alla modeller som sägs vara så perfekta, är dom verkligen det? De flesta är nog alldeles för smala för att det ska vara hälsosamt. Men vem bryr sig egentligen? Det är ju viktigare att vara "snygg" än att vara frisk, så tänker fakstikt mnga tjejer. Men vad är egentligen snyggt? Och något som tycks glömmas bort är ju att alla människor är olika. Alla kan inte få den där modellkroppen, hur mycket de än vill.  

Nu låter det som att jag står här och försöker försvara mig själv att "jag ska fan inte behöva gå ner i vikt för att vara snygg", och att detta är någon slags protest. Nej. Jag vill gå ner i vikt till i sommar och det är för min egna skull. Om det är för att jag verkligen tycker att det är snygg av mig självt eller om det är att jag blivit hjärntvättad hela mitt liv om att det rä snyggt att vara smal, vet jag inte. Antagligen har jag blivit hjärntvättad, men so what? Jag ska vara nöjd med mig själv, och ajg vet hur jag vill vara då, så är det bara!

Detta betyder inte att jag inte äter onyttigt över huvudtaget, man måste ju faktikst äta för själen också. ;)

Här är en av de allra snyggaste kvinnorna i världen enligt mig, Adriana Lima. Hon harju alltid vart jättesmal och enligt mig helt perfekt och som ni ser på bilden här i mitten så har hon faktsikt gått upp i vikt och hon säger att det är sexigt med kvinnor som har kurvor. En snygg och smart tjej helt enkelt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0