Risk 1an, körkort på G

Ikväll har jag ägnat 3 timmar och 15 min åt att lyssna på risker i trafiken, så som alkohol, droger, tröttet och mycket mer. Missförstå mig inte. Jag tycker nämligen att det är superbra att den kursen är obligatorisk i körkortet. Många lär väll anse sig veta att allt detta är farlig osv, men ofta är man ju ändå jävligt bra på att blunad för vad som verkligen kan hända. När man får det sådär svart på vitt, det är väll först då man verkligen fattar och säger till sig själv att "det där ska jag aldrig göra". Faktan i det hela kan man ju iprincip redan men att få se och inse hur illa det kan gå, är ju ändå det som får en att förstå allvarligheten i det hela. Visste ni förresten att köra bil när man är trött är som att köra bil med 0,8 promille i blodet. Funderingar om att förbjuda nya bilförare att köra på natten är faktiskt något som disskuteras, det tyker jag är fel. Vad tycker ni?




Kommentarer
Postat av: c

ska du flytta? du har väl precis flyttat ihop med din kille?

2011-05-17 @ 01:07:26
Postat av: Amanda Wiberg

Ja och nej. Vi bodde ihop ett tag tills vi insåg att vi är alldeles för olika för att vara redo att bo tillsammans. Men det gör ingenting, we still stick together, fast han har sitt och jag har mitt!

2011-05-17 @ 11:19:10
URL: http://blondmee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0